Nyårskrönika

Det har varit 2010 i sju dagar och lataset Jonas har grävt ner sig i ett träsk av det där som är över efter att grötpannan inte blivit diskad. Vad hände egentligen 2009 kan man fråga sig och vad är värt att komma ihåg till framtida omgångar av TP? Med min krönika slipper du problem som att pinsamt glömma bort vitala saker du vet att du borde kunna och således slipper du motspelarnas pinsamma dömanden. Jag tänker också erbjuda innovativa tankar som du med glädje kan säga då tystnaden sänker sig över kaffepausen.

Vad hände 2009?

Helikopterrånet

Helt klart det häftigaste Sverige har exporterat i nyhetsväg. Någonsin. Ni vet redan allt runt detta så jag nöjer mig med att dela med mig av mina tankar. Rånarna borde inte fly landet utan stanna och öppna en ny stadsdel av Stockholm. Skit i Södermalm, Lidingö och Botkyrka. Vem vill inte bo bredvid ett gäng hårdkriminella Macgyvers?

EMDs Dator

Det finns vissa element av dagens samhälle som egentligen borde flytta till marianergraven och ett sådant element är givetvis Erik, den andra snubben och Danny. Deras nyhetsvärde är alltid i klass med farbrors Gösta kamp mot LO men en sak inträffade som skänkte en stund av glädje till radiovärlden. Deras dator snoddes, troligen av folket i Macgyvertown (se förra rubriken), och med datorn for den enda backupen av deras nyinspelade låtar. Däremot är det inget som stoppar dem att släppa nya låtar som ni ser här. "Skivan går bara att köpa på.. öö.. p- Ica. Ica."

Obama

Obama blev president. Obamacare röstades igenom.

Giftemål

Tydligen ska vi betala allas bröllop nu. Jag struntar brutalt i vilka som ska göra det men antar att det är några av dom överbetalda arbetslösa vi har på drottningholm. Det jag däremot bryr mig om är årets roligaste bild:



Här ser ni alltså anledningen till att Daniel blev årets hetaste lantis och anledningen till att kungen fick Zoloft utskrivet.

Andra krönikor

Läste en hel del nyårskrönikor när jag sålde fyrverkerier. Alla var fyllda med detaljerade återberättelser som med bravur klargjorde att de skrivs kontinuerligt över hela året. De kan alla fara åt helvete.

Gott nytt år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0