Fantastisk Grill

Jag såg en av de sorgligaste sakerna jag någonsin sett vid Fantastisk Grill idag. Var hungrig och stannade vid grillen, väntade ett slag innan gubben frågade om någon ville beställa. "En kebabrulle, dagens." blev mitt svar och han vände sig om. Kvinnan som kommit 10 sekunder efter mig fick inte beställa utan ställde sig lite förstrött i luckan och väntade. I två minuter väntade hon.

Det som jag nu berättar hände två gånger.

Kvinnan går därifrån och ställer sig i den uppluckrade folksamlingen där alla redan har beställt. Efter några sekunder dyker en extremt streetsmart snubbe upp och säger "Någon som inte beställt? Nej? Kebabrulle tack!". Kvinnan ser sin chans och kutar till luckan. Blir stående i två minuter och försöker tydligen stirra in sin beställningen i kockens rygg.

När gubben ger mig min kebabrulle känner jag en stark hand på min axel och en "om du säger att du var före mig dör du"-röst som beställer ett skrovmål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0