5 TV program jag inte vill se. Plats nr. 1

Likt Dante har vi nu signat ner i det djupa träsket av avskyhet. Och likt en het fisvind precis i crescendot på Die Hard måste vi, trots alla motbjudande intryck, se vidare. Tittarsiffrorna börjar dala efter kvällens höjdpunkt och vi får nu följa något högst "producerat på en vecka" aktigt.

Programmet

"Musiksverige med er värd: Per Gessle"


Ruining your party since 1977

Gyllene Tider är Sveriges svar på Hitler som också tog över ett land med tomma ord och väckelsemöten. Inom de fantasilösa och banala sångerna finns absolut ingenting djupare att hämta, någonsin. Så vad har programmet att erbjuda i underhållningssyfte? Ja, förutom en översminkad och "jag är för stor för det här programmet" Gessle kommer vi smekas ner i en hiskerlig historia om Sveriges musikaliska framväxt. Han turnerar runt i någon firma-kombi som, utan tvekan, specialbeställts. Han intervjuar producenter, musiker, miljonärer och fans.... Ur Gessles perspektiv vilket inte kan erbjuda annat än en pinsam självavrunkning. Jag kanske är orättvis, Gessle skulle nog inte bara prata om Gyllene tider utan han nämner nog Roxette också.

Varför klanka ner på Gyllen tider? Enkelt. Dom jävlarna förstörde varenda sommarfest som någonsin besöktes under tonåren. Vem kan ärligt säga att dom inte sjungit med till jag går och fiskar? Jag gjorde det, ni gjorde det. Men att det ska förringa gruppens brott mot musiken är nonsens. Dom borde straffas hårdare för deras ovilja att skriva något man kan lyssna på i nyktert tillstånd.

Det var sista delen och jag kan äntligen släppa skiten tills epilogen senare i veckan. Ville egentligen klanka ner på Carola eftersom att alla som inte tycker om Gessle nog riskerar att bli stämda. Nåja, nu ska vi se till framtiden och lämna denna bedrövliga dag bakom oss.

- Jonas Bränström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0