Serier

Nu börjar det! Efter en sommar av rent mörker börjar ljuset sakta smeka vår himmel. I framtiden kommer folk att fråga er: Minns du vart du var? Ja! utropar ni. Jag minns. Jag kokade nudlar, jag tvättade kläderna, jag pluggade. Alla historiska händelser kan sammanfattas med två ord; Jag minns.

Jag pratar givetvis om att alla serier börjar om. Nu slipper vi sitta ensamma vid matbordet eller prata med våran partner. Slappna av, låt maten värma och serien dundra. Vem behöver ord eller samtal när vi kan lyssna på alla andras påhittade liv? Detta mirakel räddar oss från social interaktion. Ett viktigt steg i våran sociala evolution. En vinst för mänskligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0