Talangen.

Jag är inget mattegeni. Tvärtom. Mina kunskaper inom matematiken sträcker sig inte längre än att jag fortfarande undrar vad den förbannade liggande stolen är. Katastrof. Idag försökte jag besegra problemet; räkna enkel procent med djupt ologisk metodik. Vad är procent? Tyvärr funkar inte djupa existentiella frågor på matteformler och det hjälpte inte att mina uträkningar såg ut såhär:

320 -> 360 är en ökning på... öööö. 40? 40. vilket borde ge en procentuell ökning på hmm. 320/360? 360/320? 320/40.? = :( Jag slutade efter att miniräknaren idiotförklarade mig och emigrerade. Skrek några könsord efter den och gav upp.

Bestämde mig för att använda en livlina och ringde en vän.

- Mmmm?
- Du vet att jag är ett mattegeni va?
- Jaja
- Jag skulle aldrig glömma något gemene man borde ha lärt sig i årskurs 6
- Nej nej.
- Hur räknar man ut procent?
- Hur menar du?
- Procent.
- ?....! Herregud Jonas.

Universitetet äger.

Kommentarer
Postat av: Olov

Haha jisses! :D

2009-11-27 @ 15:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0