Ny livsstil

Jag har en smygande misstanke om att min mage börjar säga ifrån. Tror jag har blivit laktosintolerant vilket inte är en fruktansvärt bra nyhet. Jag har sett det på två sätt:

a) Jag får inte dricka mjölk vilket utesluter alla grymma kombinationer som bullar och mjölk, wienerbröd och mjölk, korv med bröd och mjök och mjölk och bullar. Fantastiskt tråkigt att eliten av all mat måste ignoreras för resten av livet. Det går inte i praktiken att äta bullar utan ett mjölkglas. Helt omöjligt.

b) Jag har fått en ursäkt att bara dricka cola. Tänkte länge på vad jag skulle ersätta mjölken med. Var länge inne på Baileys eller kanske någon fin Chardonnay. Men vin och bullar är nog vad Hitler njöt av efter en hård dag av vansinne. Det fick bli cola vilket, helt logiskt, borde innebära att jag nu är en professionell läskedrickare. Har varit nere i farmarligorna hela livet men har pga. allergi fått ett gratiskort till a-laget med alla woware och cs-nördar. Fantastiskt.

Btw. Modern Warfare är awesome. Regerar på internet.


Kommentarer
Postat av: Erik

I alternativ a) så glömde du att Ben & Jerrys också för evigt kommer att försvinna. Aldrig mer half baked när man är half baked.

2009-11-30 @ 22:41:04
Postat av: Anonym

vadan detta? en riktig alkoholist väljer självklart Baileys eller Chardonnay!

2009-12-01 @ 00:36:01
Postat av: Emma

laktosfri mjölk?

2009-12-01 @ 08:45:38
Postat av: Jonas

Inget kommer någonsin att stoppa mig från B&J ;)



Verkligen, tänkte länge på ett fint vin men insåg att det skulle bli ohållbart när man hälsar på mamma och pappa. Dom skulle säkert börja ifrågasätta och försöka göra vettiga argument mot valet.



Tänkte på laktosfri mjölk också men tyvärr smakar mjölken som om den redan är drucken.

2009-12-01 @ 09:40:38
URL: http://branstrom.blogg.se/
Postat av: Olov

Eftersom jag själv är laktosintolerant och mjölkälskare har jag stått inför samma problem. Jag rekommenderar Arlas laktosfria lättmjölk! Norrmejeriers laktosfria mellanmjölk (de har bara mellanmjölk) smakar riktigt jävla illa. Arlas laktosfria lättmjölk är emellertid awesome, och jag tvivlar på att du kan känna någon skillnad med vanlig lättmjölk.

2009-12-01 @ 19:30:57
Postat av: Linus

Hahahahh, laktosmongo !!!



Förslag. laktosfrimjölk ?!?!?!?



2009-12-01 @ 20:28:55
Postat av: Linnea

Valios laktorsfria mjölk är mumma!

2009-12-01 @ 21:10:19
URL: http://linneaberglund89.blogg.se/
Postat av: Jonas

Tack för tipsen alla, speciellt Olov vars laktosepos säkerligen kommer besjungas genom åren =)



Har bara provat solhavre vilket smakade ilsken råttpung. Givetvis drog jag alla sorters sojamjölk och liknande över samma kam. Som sig bör.

2009-12-01 @ 21:40:07
URL: http://branstrom.blogg.se/
Postat av: Emma

Solhavre behöver du bara dricka om du är allergisk mot mjölkprotein. Om du bara är laktosintolerant kommer du inte märka någon skillnad på den laktosfria mjölken eftersom det fortfarande är mjölk, vilket inte solhavre är.

2009-12-02 @ 16:05:19
Postat av: Jonas

Ah, tack Emma =) behöver kanske inte förklara att jag är helt lost i matvärlden. Min utbildning sträcker sig ungefär lika långt som Olovs. Nog för att han kanske är en ny Gordon Ramsey nu då han har en bra lärare.

2009-12-02 @ 19:11:50
URL: http://branstrom.blogg.se/
Postat av: Olov

Ja min nya rätt KöttOlovbullar är inte att underskatta!

2009-12-09 @ 20:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0