Homeopati

Jag gillar inte mystiska helare/livscoacher/hypnotisörer/tarotläsare som kissar i sina patienters ansikte med sina kristaller, rökelser, taskiga råd och vattenblandningar. När jag såg att staten hade investerat en ansenlig summa pengar för att anlita dessa kuksugare ville jag skriva ett argt brev till någon lämplig person.

Nåja, för några veckor sedan var jag inne på ett forum för homeopati (homeopati.se). Mest för att jag blev imponerad över modet de visade med att faktiskt ha ett öppet forum skrev ett inlägg. Där förklarade jag vem jag var och mitt intresse av homeopati. Jag bad också någon förklara för mig vad det var och vilka bevis som fanns bakom.

Igår fick jag ett mail från en herr Björn Lundberg (Lundbergselection.se) där han snällt förklarade att han svarade på frågan i forumet (vilket jag missat) och tipsade också om två länkar som förklarade allting lite bättre. En var till det internationella homeopatisällskapets hemsida där jag kunde läsa om alla de under vatten kunde utföra. Den andra var till en dubbelblind studie.. Men länken funkade inte. Typiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0