Tvättid

Jag är jävligt bra på att tvätta. Ni borde se mig, är som en kemist där jag står och kultiverar nya tvättmedelskombinationer. Denna talang har dock lett till vissa, inte lika bra, sidoeffekter. Jag har fått hybris. När man är en sådan veteran inom konsten av rengöring och torkning av kläder börjar man sukta efter mer. Man vill ha utmaning. Härom kvällen började jag rutinmässigt tvätta mina sängkläder. Dessa är givetvis inte smutsiga eftersom jag inte alls dreglar eller fiser i min säng. Men jag tvättar dom likafullt för att uppehålla någon slags status, en yttre front av renlighet om ni så vill. Nåja, jag bestämde mig för att ta alla mina sängkläder och tvätta skiten ur dom. I min enfaldhet glömde jag att de kapar strömen till torkskåpet klockan 22:00 vilket gav solida 30 min till torkning. Illa.

Allt var sjöblött. Hängde upp allt på min egen torkställning men allt var förgäves. Som en modsluten och smått handikappad bäver provade jag sängen. Som sandpapper. Jag vände på madrassen. Kollade om sängkläderna kanske bara var fuktiga nu. Allt förgäves. Vilket öde. Sängdags gick från ett mysigt nannakuddande till en upplevelse inte långt från auswitch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0