Ruskaja

Första dagen på universitetet och det känns som om jag är med i sound of music, ni vet, då alla är skitglada och dansar runt i en lsd-tripp på någon fin bergssida. Klassen verkar skitsoft och lärarna bra.

Det jag egentligen vill berätta om hände idag runt elva-tiden. Tobbe det satans aset vägrade dricka kaffe med mig så jag var dömd att dricka kaffe ensam. Jag läste en tidning som jag redan läst en gång och var allmänt uttråkad. Om ni tänker er att jag är Richard Gere eller någon annan känd hunk och att jag inte längre är i världen utan i hollywood. I en film. Kameran panorerar sakta till vänster medan en kvinna som är utanför bild säger:

- Mind if I sit here?
- No, not at all. Please sit down. Richard tittar inte ens upp från tidningen utan tar iskallt en klunk till från det allt för varma kaffet.

-tystnad-

Richard sneglar på det mest ocreepiga sätt som finns över kanten på tidningen och blir våldsamt förälskad. Kvinnan packar upp sin dator och startar den. Okej okej, det här låter som en dålig porrfilm men ha lite tålamod.

- Uhm, excuse me. Do you know anything about computers?
- Yeah, I'm not a blackbelt but I can probably help you out.

Hennes trådlösa internet funkade inte av någon anledning. Richard som nu blygsamt försöker flexa sina biceps och skjuta henne med "the sex ray" kan tyvärr inte ordna det eftersom datorn är på ryska. Han skulle säkert inte kunna det i vanliga fall heller, men det är knappast relevant.

Vi kallpratar ett tag och världens annars smågråa sken byts ut till ett rosa fluff. Nu i efterhand tror jag att hon försökte få mig att gå på museum med henne eller liknande. Hon ville ha någon som kunde visa henne runt men Richard spelar inga spel. Han är en straight shooter, en maverick och en gentleman.

Hon gick, till synes motvilligt. Richard som egentligen är en idiot av rang frågade inte ens om hennes nummer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0