Magi

Jag hade tänkt skriva ett långt och krångligt inlägg om min förmåga att få kastruller att läka. Tänkte lägga upp det såhär:

Jag fick två släktklenoder av min mormor, en stekpanna och en kastrull. Medan jag vördnadsfullt har vanvårdat dessa har de, helt utan min inblandning, gått sönder. En gick handtaget av på och kastrullen började rosta. Under sommaren hände något magiskt. Den rostiga ringen började blekna och nu är den helt oförklarligt borta. Givetvis är det magiska grejjer som händer här.  Antingen mormors ande med himmelsk svinto eller någon annan oförklarig husfru.

Nåja, hade tänkt fortsätta så ett tag tills jag blivit less men insåg medan jag skrev att rosten inte var rost utan bara lite bränt där i botten vilket jag kokade bort under alla mina nudeleskapader. Så historien föll ganska platt.

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0