Stackars syster

Jag hittade en bild på datorn. Där min syster är på fest och är, till synes, alkoholpåverkad. Hon är sexton år och en sådan bild kan vara känslig för henne om föräldrarna får reda på det. Detta finner jag ypperligt roligt eftersom hon under hela uppväxten tagit tydligt avstånd mot sådana fasoner. Jag la bilden som bakgrundsbild på mammas dator och fick till min förnöjda njutning se hur någon mystiskt bytt ut bilden. Bilden var också borta från hårddisken. Hmmmm. Om ändå jag sparat bilden någonstans.


Det visade sig tillslut att mitt antagande om hennes alkoholvanor varit helt ute och cyklat. Oerhört pedagogiskt och med skinande retorik förklarade min syster hur hon inte druckit ur cidern utan bara hållit i den åt en kompis. Jag förstod. Vilken blind idiot jag varit. Nåja, ni kan få avgöra själva.



Jag vill poängtera att jag inte skriver detta för att på något sätt skvallra utan mer som ett -in-your-face- inlägg. Systern är näst längst till vänster

Kommentarer
Postat av: Erik

Hon verkar ha väldigt bra alkohol-hållar-teknik. Hon gör jobbet fantastiskt bra. Man skulle aldrig någonsin kunna tänka sig att denna dam tagit en klunk av den där förkastliga drycken.

2008-10-08 @ 23:15:25
URL: http://hanban.blogg.se/
Postat av: Olov E

Så förbannat rutten du är Jonas ;)

2008-10-13 @ 18:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0