Julen är här

Denna äckliga högtid står nu för dörren med slask och dålig sprit till alla. Äntligen får jag spendera min tid med en hel hög med konstiga människor som helt ointresserade frågar om min skolgång. Ännu ett år ska nu spenderas i konsumptionens tecken där lönnfeta "artister" kräks ut julskivor. Nu när det är 2008 år sedan jesus föddes och tre knarkare följde sin lcdtripp till något stackars stall börjar man undra om den första julen som okristen egentligen blir annorlunda. Kommer Kalle Anka vara roligare/tråkigare? Kommer den äckelaset askungen få ihop sin klänning? Är prinskorv egentligen gott om man inte skär kanterna?

Djupa frågor. Och till er satans as till butikschefer: Min toleransnivå för julmusik är i år noll. Hör jag en jävla christer sjögren med porrleende yttra ordet jesus kommer jag flippa ur.

Kommentarer
Postat av: Cilla

Men massor av GOD JUL i förväg på dig Jonas!!

2008-11-29 @ 15:44:25
URL: http://vitunhurri.blogg.se/
Postat av: Erik

Lol. Du måste avundas mig som kommer att spendera julen ensam framför tvn med en massa äggtoddy.

2008-11-29 @ 23:54:13
Postat av: Olov

Fyfan för dig Jonas, julen är så jävla awesome.

2008-11-30 @ 06:07:02
Postat av: Jonas

Klockan sex på morgonen Olov? Hur kan du försvara denna tidpunkt? Argumentera ur ett sociokulturellt synsätt.

2008-11-30 @ 21:17:29
URL: http://branstrom.blogg.se/
Postat av: Olov

Kan istället argumentera ur ett perspektiv som faktiskt är tillämpningsbart för frågan: Cynismen.



Nedan följer mina argument:



Du är ett jävla as oavsett tid på dagen.

Raljera över något annat än min precious christmas.

2008-12-01 @ 16:31:18
Postat av: Nils Bränström

Vafan gnäller du för?

Vi ska ju fira Xmas och detta år står X för X3MPOWDATWEAKING.

2008-12-01 @ 17:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0