Inte kristen

Gick ur kyrkan idag i vad som kändes lite som busigt pojkstreck. GIck dit och väntade mig halvt om halvt att de skulle bli enormt arga och besvikna över förlusten av ett "får". Väntade mig en teologisk diskussion av rang med prästen där vi efter några timmar inser att vi är samma person och behåller en djup kontakt livet ut.

Det jag fick var en:
- Okej, då ska du snacka med börje på pastorsexpeditionen
Promenixade dit. Väntade fem minuter på nån gubbe.
- Jaha, då får du fylla i den här
- Får jag låna en penna?
- Jo visst. Vänta, ska kolla om den funkar. Jo den funkar, här har du.
- Tack

Trodde kristna slogs för sina medlemmar, eller mot avhoppare. Eller trodde egentligen inte det men är lite besviken att de inte gjorde någonting för att försöka övertala mig att stanna. Ville dra de argument som liksom grott i skallen på mig.

Nåja, nu är jag iallafall inte med i kyrkan mer vilket är väldigt skönt.

Kommentarer
Postat av: Erik

Du är ju alltid så jävla konfrontationskåt då det gäller religion. Som typ då vi hade varit i katedralen och då du hade rageutbrott över den stora lögnen som är kristendom.

2008-11-25 @ 00:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0