Basketkorg

Fick en basketkorg i födelsedagspresent. Den hänger nu i duschen och förgyller de vattendränkta stunderna på dagen. Allt är dock inte frid och fröjd hemma hos Bränström, ack, ett problem har uppstått. Denna boll och korg har gjort mina förut så hyllade minuter i duschen till en fysisk ansträning. När jag nu kan känna mig underhållen i varje del i mitt hus vare sig det är av dator, teve, tidningar eller musik så kräver dessa aktiviteter knappast några ansträngande rörelser. Mitt hem var förut en boning av lättja. Ett skyffe av avslappning: lugn befann sig i alla skrymslen. Inte nu. Jonas måste nu anstränga sina stackars muskler och att svettas i duschen är knappast lika avslappnande som tyst meditation. Även om livet berikats med ännu ett komplement kan jag inte hjälpa att se tillbaka på lättjans dagar med en ensam tår i ögonvrån.

Kommentarer
Postat av: Olov

Jag förstår dig fullständigt. Det är också fördelen med att bo väldigt litet eftersom transportsträckorna i hemmet blir små.

2008-11-21 @ 08:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0