Kärringfaktorn

Jag har en enormt tråkig tid i skellefteå. Staden som födde mig klarar inte av att hålla någon slags kvaliténivå. De forna glansdagarna då vi hade ett av norrlands största uteställen är säkerligen förbi då man går in på en nattklubb och möts av sura vakter/blaskig öl och otrevliga artonåringar.

Jag vill också prata om kärringfaktorn vilket höjs exponentiellt ju längre upp i landet du befinner dig och ju fetare kärringarna blir. En smal tant i Skellefteå kan fortfarande ha ett lågt kärringtal men en fet tant är nästan automatiskt kärring. Kärringfaktorn uträknas för att se vilken potential en stad har för att underhålla ungdomar och räknas ut såhär: antal feta tanter(x) delat med den totala mängden tanter(y) sedan justerar du värdet som så: -0.10 för söder om uppland, ingen justering söder om gävle och plus 0.10 norr om gävle. Värdet landar då mellan 0.1 och 0.9 och avgör hur attraktiv stad du lever i. Skellefteå är efter min godtyckliga uträkning någonstans vid 0.4 vilket vid första anblicken kan anses som ett ganska bra värde men efter nogrannare analys måste vi inkludera sexfaktorn i det hela. Kärringarna i skellet ligger aldrig vilket höjer kärringfaktorn med 0.20 punkter och således är vi på det skyhöga värdet av 0.60.

Det betyder bara en sak: Fly för fan, FLY.

Andra städers värde lyder som följer:

Haparanda: 0.3 - De har många heta finnar och ikea.
Stockholm: 0.2 - Lattemammor är heta.
Göteborg: 0.7 - Vilken tjej vill ligga med en tjurig göteborgare?
Umeå: 0.3 - Studentstad + unga industriarbetare.
Uppsala: 0.6 - Studentstad men tråkigt uteliv eftersom de är Stockholms blindtarm.
Sollefteå: 0.9 - Gissar bara men eftersom de har sämre namn än Skellefteå kan jag bara anta att det måste vara katastrofalt där.

Kommentarer
Postat av: Erik

Feta tanter är inte värst. De tanterna som anser sig vara i sitt fulla förnuft trots att det varit med sen Jura perioden är värst. Dom har alzheimers och vet det inte ens. Detta leder till någon slags horrage. Hade häromdagen en tant till jobbet som tvingade sin gubbe gå till kassan och hämta mig för att ta betalt för hon vägrade gå ur bilen. Jävla slyna.

2008-06-09 @ 22:32:59
URL: http://hanban.blogg.se/
Postat av: Olov

Jag ber dig räkna ut kärringfaktorn i det vidunderliga Jörn.

2008-06-09 @ 23:31:01
Postat av: Olov

Jag ber dig räkna ut kärringfaktorn i det vidunderliga Jörn.

2008-06-09 @ 23:31:25
Postat av: Anonym

jo, det är en bra poäng men går inte att räkna på dom eftersom deras inverkan på resten av samhället är minimal. Feta kärringar skapar en oungdomlig miljö och driver en stad mot ett slags förortsliv med många lekparker och lite uteställen

2008-06-10 @ 00:03:44
Postat av: Erik

Kanske du skall hoppa av lärarutbildningen och bli samhällsvetare. Känns som en avhandling det här.

2008-06-10 @ 09:55:32
URL: http://hanban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0