Sill(y)

Ta gärna någon minut och mys över den enormt smarta och roliga rubriken. Likt aftonbladet spenderade jag minst 20 minuter på den. Fantastic.

Förutom att vara helt retarded och borderline sjuk har jag också provat sill för första gången i mitt vuxna liv. Jag använder givetvis "vuxna" väldigt liberalt. Ett ensamt stånd med korv, räkor och sill på macka ropade till Jonas hungriga mage. Jag var brutalt hungrig och ville egentligen bara putta bort tanten och, på ett sätt som folk åker i fängelse för, äta. La tyvärr band på mig och frågade lite för rättfram om hon bjöd på en sillbit. Det gjorde hon.

Med en djupt spektisk min tittade jag på fisken som såg soltorkad och bedrövlig ut. Men när den salta härligheten liksom flöt ut i munnen kände jag en instinktiv faderskärlek. Full av respekt och en önskan att lära sillen att cykla köpte jag en burk och lite mackor. Synd att jag har mindre än 24 timmar på mig att äta den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0