5 TV program jag inte vill se. Plats nr. 4

Efter att vi arbetslösa as till lärare har vaknat återstår en hel dag som glatt kan spenderas med att inte ta tag i livet och på ett konstruktivt sätt ignorera arbetsförmedlingen. Så vad ska vi svettiga, deprimerade individer göra? Se lite på den så högt värderade teven såklart. Nu är klockan just före lunchens varma macka och andra programmet jag absolut inte vill se ska just börja...

Programmet

"Runar"


Do you like Jesus... and candy? There's a bit of both in my van.

Det finns få saker som är så brutalt motbjudande som fundamentala kristna och deras levnadstips. Han har allt som någonsin krävts för att få mig att kräkas lite i munnen. Tänk er ett program likt Oprah... fast raka motsatsen. Istället för en filantropisk person som egentligen inte vill någon illa får vi en livscoach vars största bedrift var att gifta sig rik.

Tänk er att spendera en solig vårdag inomhus i morgonrock och det enda som stoppar er från att totalt bryta ihop av tristess är teven. Tänk er att ni trycker på kontrollen, väntar några sekunder sen ser bilden ovanför och någon katastrofalt peppande vinjettmusik. Runar hälsar er välkomna och har lite friendly banter med publiken. Om det finns ett helvete skulle nog mitt vara just detta teveprogram. Ni kanske undrar vad som egentligen kan vara tråkigare och mer motbjudande att se på än Runars tafatta försök att göra teve. Vi har bara börjat mina kära vänner. Men ni får vänta tills nästa vecka.

Runars hemsida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0