Roast på Berns

Roast på berns har varit en mild underhållning i höstmörkret. Jag hatar program som parlamentet och time out där ett gäng avdankade komiker försöker rädda sin karriär med helt orelevanta skämt om deras och andras sexliv. Det är en plåga, en styggelse och alla borde få sparken... helst av den där snubben från MMA-skiten. Ni vet, han som sparkar. Nåja, roast på berns är givetvis annorlunda och har nog betnér för att få äran att underhålla Jonas. Förstå mig rätt, det är exakt samma skit egentligen med orelevanta skämt om andras sexliv men nu koncentreras denna ondska på riktigt äckliga mediapersonligheter. Det är underbar underhållning, en tour de force när de går efter äkta pungskallar som Bert "företag borde få styra Sverige" Karlsson och Pernilla "snälla slå mig inte" Wahlberg.

Nåja, efter att "kultureliten" fått smaka på den verbala misshandeln började folk tacka nej. Till och med komikerna verkar svika och Cecilia Frode måste ta över. Vilken fruktansvärd människa, var som att se Titanic live.

Kommentarer
Postat av: Olov

Håller bara delvis med dig. Att parlamentet är fullt av avdankade komiker vet jag inte om jag kan skriva under på. Björn Gustavsson, Robert Gustavsson, Magnus Betnér, Henrik Schyffert, Mikael Tornving och i princip hela andra delen av humoreliten är med i Parlamentet. Precis som i Roast på Berns. Båda programmen är väl.. sådär. Jag var nog den enda människan i världen som uppskattade Frodes framträdande, till skillnad från den där jävla gorillan Petra Mede...

2009-10-20 @ 13:23:32
Postat av: Anton.

Tycker att Cecilia Frode gick in för att göra en poäng och att hon lyckades mycket väl med sitt framträdande, hon jagade inte skratt genom att säga fitta och hora som alla andra gör. Sedan tycker jag att Sveriges humorelit börjar bli jävligt sönderexponerad.

2009-10-20 @ 16:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0