Jag hatar 16~åringar

Åkte buss till skellet idag vilket brukar bjuda på en meditativ stund med givande inre diskussioner kring livet, universum och allting. Dock slog allting fel, var tvungen att sitta med en hög 16-åringar på shoppingresa. Det finns inget värre än småtrötta fjortisar.

En snubbe slutade aldrig prata, aldrig. Han lät som en kåt singstar-efterfest. Han hade en konstig vana att göra helt sinnessjukt orelevanta ljudeffekter. Ska försöka återge hans 30-minuters epos om någon kattjävel som tyvärr inte dödade honom.

- Då ba FNNNNRRRR kom katten till trappen och ba PRUTT sprang ned sen ba KAKOPAOW hoppade den på mig och ba FRAOSSSCH dödade mig. Sen kom moster och ba MIIIIEEEE med papper.....

Jag genomlevde detta i 1 timma och 50 minuter. Ni kanske tror att jag överdriver och jag önskar att så var fallet. Men icket. Det värsta var att han ökade rösten med 20 decibel varje gång ljudeffekter behövdes. Amandavardet skulle kunna lära denna spyhög ett och annat om hur man berättar en historia.

Dom två till vänster om mig snackade också hela tiden om någon jävla oskuld i deras klass. Hon närmast mig råkade nita mig. Rätt på näsan. Men ingen ursäkt, inget "ojdå" och inte ens en blick. Istället gick de två asen på toa samtidigt och stannade där i tjugo minuter.

Vill uttrycka min djupa avsmak och aldrig avtagande avsky med en mening: Vissa käftar borde limmas.

Kommentarer
Postat av: Kåggan

Exakt samma sak hände mig på Skellbussen för några helger sedan. Förutom det här med smällen då. Undrar om det var samma gäng?



/ Robin

Postat av: Linnea

Oj, Umeå-Skellefteå. Det är där det händer. När jag åkte hem i tisdags satt några fjortisar framför mig. Dom hade varit på shoppingtur och var mycket nöjda. När vi körde ut från Robertsfors pekade en söderut och sa "men hallå?? nu kör han ju fel??" Samma tjejer sa såhär när vi kom till Lövånger "alltså va? hur sakta kör han? vi har typ lika långt kvar som vi åkt" Eh jo tjena!! Geografi tjejer, geografi!

2009-10-29 @ 23:08:07
URL: http://linneaberglund89.blogg.se/
Postat av: Erik

Bloody murder bro'!

2009-10-30 @ 13:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0