Evolution of farmville

För ett tag sedan började en kompis röst att fråga ut mig. Han närmade sig försiktigt och började med stakande och låg röst, som om jag inte riktigt var medveten av vad jag hade gjort. Det var svårt att inte se oron i ögonen.

- Jonas. Han började som om bara vi visste om detta och om vi bara gjorde någonting fort skulle det aldrig ha hänt.
- Jonas, varför har du köpt en rosa traktor i farmville?

Jag funderade på svaret ett tag. Hur långt skulle jag driva detta? Jag tampades mellan "för att jag gillar män, faktum är att jag har tre taiwanesiska pojkar och en tub vaselin hemma. Ska du med?" och "Den var finast". Som den ultrames jag är valde jag den senare.

- Den var finast.

Tystnad.

Besviken över mitt svar bestämde jag mig för att provocera detta lite hårdare. Jag skulle göra den bögigaste farmen i världshistorien. Inte verklighetsbögig eller 80-talsbögig utan fjollbögig. Jag gick till arbete men insåg ganska snabbt att det inte skulle vara möjligt för farmen att fortsätta vara vinstdrivande om all yta gick åt till fina, rosa saker. Jag var tvungen att kompromissa som resulterade i att göra den lite bögig och till ett stort skämt som den i nuläget är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0