Twilight

En av anledningarna till att Svenskan inte var den hög av awesome jag hade trott var att merparten av den litteratur som diskuterades var antingen Twilight eller Harry Potter. Försöker inte basha folk som läser dessa böcker men såg en sak idag som på riktigt skrämde livet ur mig.

Cullenism

Twifans. Vill inte säga att dessa personer definitivt är galna men kom igen. Om det första man måste göra är att dementera religionsryktena borde man verkligen försöka byta loggon "Cullenism - My new religion". Första stycken förklarar allt med vinnande citat som: "Cullenites [...] appreciate the values and ideals represented by the Twilight series"

Hela stället ger vibbar som bara kärringar med 50+ katter lyckas ge. Sidan stinker av folk som scientologerna troligen inte vill associera sig med. Tycker ni jag är hård?

"TwiChurch will be held every Sunday at 8pm PST/ 9pm MST/ 11pmEst"


Undrar vad dom gör på dessa möten och undrar hur många som kommer levande därifrån.

Ville avsluta med några citat från underrubriken "cullenism" men hela soppan är fruktansvärt rolig och borde läsas i sin helhet. Bokens populäritet är så omfattande att de extrema fansen inte behöver leta efter varandra. Försöker givetvis inte jämföra dessa fans med dom på universitetet men i fortsättningen då folk frågar om jag vill se nya twilight-filmen kommer jag säga "nej tack, jag är ateist".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0