Jonas - idioten vol. 2

Ni som följt den här bloggen ett tag eller ni som kanske har läst ett inlägg eller två vet troligen att jag är en idiot. Nu pratar vi inte vanlig "en alien våldtog mitt rektum" idiot utan en helt ny, framavlad, typ av idiot. Jag är så satans dum att framtidens människor kommer ha mig på stora plakat med texten "du är iallafall inte den här snubben".

Jag och Erik turnerar runt på ica. Pratar om diverse saker som är aktivt orelevant för alla andra. Jag finner mig framför godiset och med en stundande tenta är det det enda stället som faktiskt gör mig glad. Godis. Jag tar en briopåse och går till kassan. Erik betalar och jag fumlar efter min börs när jag känner ett prasslande i min rockficka. Det är briopåsen jag nu, omedvetet, håller på att snatta. Vad ska jag göra? Antingen går jag ut med briopåsen och blir samhällets fara nummer... x... lågt iallfall men det hör inte hit. Eftersom jag är en idiot men inte just den snubben tar jag upp påsen och ursäktar mig till kassörskan. Jag ursäktar mig länge och kassörskan blir mer och mer besvärad. Hon tittar inte ens på mig nu och i ett desperat försök att byta ämne letar jag efter någon annan. Erik har flytt och dom andra i kön verkar inte riktigt sugna på en konversation. I tystnad och skam betalar jag och lämnar stället.

"Du sprider en aura av awkward vart du än går"
- Erik Müller-Sandvik

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahaha

2009-12-12 @ 01:04:02
Postat av: Olov

Hahaha. Var inte svårt att se detta framför sig.

2009-12-12 @ 11:58:53
Postat av: Linnea

Så typiskt dig Jonas hahaha!

2009-12-13 @ 10:37:42
URL: http://linneaberglund89.blogg.se/
Postat av: Håkan

Hahaha

2009-12-15 @ 16:01:42
URL: http://honkiie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0