God Jul

Mina kära vänner. Det finns en särskild tid som alltid, i mina ögon, är speciell. Tiden som bringar hopp, får människor att tillsammans älska och hylla hela vår existens. Tiden är givetvis sommaren och inte denna pisshögtid som vissa kallar julen. Om julen vore en film skulle den utan tvekan vara troll 2 eller komodo. En brutal katastrof. Det som skiljer tomtens årstid från filmer är givetvis presenter (och julbord, men mest presenter). Här är då min önskelista och eftersom min födelsedagslista var fokuserad på materiella ting till lägenheten får jag nu önska mer... ideologiska ting.

1. Fred på jorden. Jag vet att det är naivt men jag vill uppnå detta mest för att alla as till "skönhetsdrottningar" ska hålla käften.

2. Ni kanske tyckte att jag började väl hårt men håll i hatten för min nästa önskning är: Magiska tallrikar som diskar sig själva. Jag vet vad ni tycker "hur är självdiskande tallrikar bättre än fred på jorden?". Enkelt min kära läsare; all världens problem kan i huvudsak förenklas till sexuell frustration vilket kan försvåras till att kvinnor vägrar sex då männen inte diskar vilket gör lösningen väldigt enkel: vi måste ha magiska tallrikar.

3. Ni kanske tycker att jag är ovanligt naiv och omogen idag men vänta till min nästa önskning som räddar steken: Självkokande spagetti. Önskningen är ovanligt filantropisk och faktiskt väldigt bra. Om spagetti kokade sig själv skulle folk aldrig gå hungriga vilket skulle lösa problemen i Afrika. Ni kanske tror att världens hungerproblem inte baseras på folks förmåga att koka deg från Italien men ack vad fel ni har. Ni kanske frågar efter källor? Det finns mer i detta liv än källor min gode vän.

Som alltid runt julen fylls jag av en outörstlig vrede. En djup avsky mot allt vad julmusik och Christer Sjögren heter. Därför vill jag i vanlig ordning rikta mina ovänligaste hälsningar mot Christer och önska han all cancer och HIV världen kan erbjuda.

Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Erik

Varje år så återvänder grinchen i form av Jonas. Ska du inte gå och sparka på någon femåring också när du ändå är igång?

2009-12-17 @ 09:37:36
Postat av: Jonas

Mja, been there done that. I år tänkte jag faktiskt tvinga några barn att slicka på lyktstolpar. Kändes konstruktivt.

2009-12-17 @ 11:57:52
URL: http://branstrom.blogg.se/
Postat av: Erik

Tycker ju visserligen också att julen mest är hype. Men samtidigt så planerar jag alltid min ekonomi utifrån pengar som jag tror att jag ska få på julafton. Om jag inte får pengagåvor i år kommer januari att bli en problematisk månad.

2009-12-17 @ 12:04:00
URL: http://hanban.blogg.se/
Postat av: Cilla

Jag älskar att du hatar julen. GOD JUL!!!!

2009-12-18 @ 09:28:38
URL: http://vitunhurri.blogg.se/
Postat av: Jonas

God Jul Cilla. Någon dag står jag där, vid er dörr. Ungefär samtidigt som någon hittar mandeln i gröten. Jag öppnar oförskämt dörren, klampar in och skriker heil hitler.



Jag är Jonas - stämningsförstöraren.

2009-12-18 @ 14:10:10
URL: http://branstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

fattigt cockblocker

2009-12-21 @ 22:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0